Indkaldelse til årsmøde 2024

Alle kredsens medlemmer og forældre indbydes hermed til FDF Roskildes årsmøde 2023 d. 14. maj 2024 kl. 18.00-19.00, som vil blive afholdt på FDF Huset (udendørs, medbring gerne siddeunderlag eller tæppe). Der er normale FDF-møder for børnene, og de deltager i en del af årsmødet. På årsmødet vil der være informationer om de kommende arrangementer herunder sommerlejrene, årsregnskabet fra 2023 fremlægges og vi skal holde valg til bestyrelsen.

Årsmødet skal vælge flertallet af bestyrelsen. Halvdelen af disse er på valg i år. Man vælges som bestyrelsesmedlem, og efterfølgende konstituerer bestyrelsen sig med formand og kasserer på førstkommende bestyrelsesmøde tirsdag den 21. maj kl. 18.30. Ud over de valgte på årsmødet består bestyrelsen af nogle poster man udpeges til, fx har kredsledelsen en fast post i bestyrelsen.

 

Alle medlemmer har stemmeret:

  • Medlemmer under 15 år skal repræsenteres af en forælder.
  • Seniorer (15-18 år), ledere og andre voksne medlemmer har stemmeret.
  • Hver deltager på årsmødet kan ikke have mere end én stemme, uanset at vedkommende måtte repræsentere flere medlemmer, herunder sig selv.

 

Alle medlemmer over 15 år, eller forældre til medlemmer kan stille op til bestyrelsen. De vælges alle i samme valghandling. Dvs. at der ikke er forskellige kategorier man kan stille op i. Man vælges som udgangspunkt for 2 år. Bagefter vælges suppleanter.

På valg er:

  • Maria Skibsbye, formand, mor til Johannes og Ingrid 
  • Niels Hjortshøj, kasserer
  • Marianne Hjortshøj, sognerepræsentant og lejrtante
  • Der er plads til flere… Stil endelig op hvis du har lyst.

 

Den øvrige bestyrelse består af:

  • Martin Dalsgaard, næstformand, far til Janus (på valg 2025)
  • Liv E. Lauritsen, mor til Ingvild (på valg 2025)
  • Jeppe Egemar Knudsen (på valg 2025)
  • Christian Hjortshøj, kredsledelse
  • Jimmi Hansen,  kredsledelse

 

Suppleanter vælges derefter. Der er ingen regler for hvor aktive suppleanter skal være, så det bestemmer kredsbestyrelsen selv. De vælges ligeledes for 2 år.

Suppleant er en god måde at prøve bestyrelsesarbejdet på, hvis man gerne vil snuse til det. Bestyrelsen vil gerne opfordre jer forældre til at overveje, om det kunne være noget for jer. Vi sætter pris på, at kredsens medlemmer er bredt repræsenteret, når vi debatterer og sætter rammerne for kredsens arbejde.

Suppleant:

  • Pt ingen, og vi skal have valgt en.

 

Hvis I er nysgerrige på at vide mere om bestyrelsesarbejdet er I velkomne til at kontakte Maria (formand, 23 64 61 46) 

Med venlig hilsen

FDF Roskildes bestyrelse

DAGSORDEN

Aftenens program bliver krydret med små indslag som klasserne har lavet til deres FDF-møder.

Den mere officielle del af programmet ser sådan ud:

  1. Velkommen
  2. Orientering om kredsens liv og bestyrelsens arbejde
  3. Orientering om indtægtsgivende arrangementer det kommende år, herunder info om hvordan I som forældre kan hjælpe
  4. Fremlæggelse af årsregnskab og kontingent
  5. Orientering om årets Sommerlejr
  6. Valg til bestyrelsen
  7. Valg af suppleanter
  8. Valg af revisor og revisorsuppleant
  9. Tak for i aften